tisdag 11 juni 2013

Hemligheter

Med lite jämna mellanrum så träffar Alliansen i MJU både landsbygdsdepartementets- och miljödepartementets politiska ledningar. Vi träffas för att informeras och prata lite politiska hemligheter.

Idag är vi på miljödepartementet och Lena Ek är med för att ge en liten "bakom kulisserna" bild av kommande ärenden. Våra träffar är nödvändiga för att vi tillsammans i Alliansen ska kunna göra och driva bra politik.



Det börjar närma sig sommar och det råder som vanligt lite skolavslutningastämmning i de politiska korridorerna. Miljödepartementet är inget undantag så idag fick vi både prinsesstårta och kaffe till mötet, mycket trevligt. Det är lätt att luras av skolavslutningsstämmningen, tanken på sommarlov ligger och skvalpar men så är det inte än på ett tag. Bara för att riksdagen stänger för sommaren och jag inte får träffa mina kollegor varje vecka stannar inte det politiska arbete av. Jag har sommaren inbokad för att besöka organisationer och företag. Skriva texter och läsa papper som jag inte hunnit med under året. Dessutom kommer Almedalsveckan första veckan i Juli och jag kommer vara där för att delta i debatter och seminarium hela veckan.
Fördelen med sommarledigheten är att arbetet kan göras till stor del med hjälp av dator och telefon. Jag kommer inte vara geografisk knuten till varken Västerås eller Stockholm utan gör som jag gjort varenda sommar i hela mitt liv, jag flyttar ut till sommarstugan!

Inga kommentarer: