onsdag 22 maj 2013

Bra för kropp och knopp

Lite ledig lunchtid idag, inte så ofta det händer och då gäller det att nyttja tiden. I riksdagen har vi förmånen att ha både ett gym och en liten gymnastiksal, jag kan dessvärre inte skryta med att jag sliter ner utrustningen i gymmet men periodvis försöker jag släpa mig ner.

Idag lyckades jag lura med mig kollegan Edward Ridell från Västerbotten på ett pass Body pump som är ett grupp pass. Med en instruktör, pumpande musik och skrivstång tränas hela kroppen igenom på en timme. Kände mc riktigt duktig som var där och kämpade. Noterade dock att jag hade minst och lättast vikter av alla i gruppen och var den som kämpade mest med att hålla mig för gråt av smärta.

Resten av dagen har jag darrat i benen vid vart steg och överarmarna skakar så jag knappt orkar lyfta en kaffekopp till munnen. Ryter säger att morgondagen kommer bli ätter värre... Men med bättre kondition och några kilo mindre att släpa runt på så orkar jag jobba mycket mera och är piggare under tiden så det är bara att bit ihop!



Inga kommentarer: