tisdag 2 april 2013

Synd om mig

Kvinnor tröstshoppar en massa saker, det är skor och det är handväskor...men sådan är inte jag. Jag tröstshoppar bra råvaror och lagar mat med omsorg och kärlek. Jag känner mig rätt slut i kroppen efter den senaste perioden, hårt jobb tar ett tag att komma tillbaka från och just nu känner jag mig riktigt trött igen.

Vägen hem från Kungsör går via Hallstahammar och det är ju synd att åka förbi utan ett besök på Åsby kött & vilt...jag intalade mig att jag bara skulle titta lite eftersom jag försöker jobba mig ner i frysen hemma. Kom ut med lammfärs, kalvfärs och några nyrökta isterband.


Anledningen till att jag är hemma den här veckan är en plenifrivecka från riksdagen. Det innebär att jag kan laga mat som riktiga människor, sova i min egen säng och stoppa in resväskan i garderoben. Med lite nymald kalvfärs lyxar jag därför till denna tisdagskväll med Wallenbergare, hemmagjord lingonsylt och ett glas Italienskt vin...det kanske inte är så synd om mig ändå!

Inga kommentarer: