fredag 19 april 2013

SLU

Alliansen i MJU har bjudit in SLUs enhet veterinärer till oss för att berätta mer om sin verksamhet. SLU är det enda universitetet som inte ligger under utbildningsutskottet utan under oss i Miljö- och jordbruksutskottet och det kan ibland vara lite konstigt.



Anledningen till detta är två, dels är det ett universitet som är nationellt och dels berör universitetets utbildningar och forskning de näringar som ligger oss närmast. Jag tror nog på sikt att alla universitet bör ligga under samma paraply.
De beskriver sina olika delar och den forskning de bedriver. Jag är så klart extra intresserad av den forskning de har inom området djuromsorg och produktionsutveckling. Intressant och lärorikt och jag tror jag ska åka till Uppsala inom en snar framtid för att lära mig ännu mera på plats.

Inga kommentarer: