fredag 19 april 2013

Newer ending story...

Avfalls utredningen, det finns inget slut på den här såpan. Ju mer jag lär mig desto mer förvirrande är det och en sak står klar i det här. Det finns många parter i leken och de är inte överens. Det har börjat hetta till lite i processen igen och det ringer lobbyister dagligen.
Jag vill gärna höra och lära mig så mycket som möjligt innan jag går till beslut och börjar därför morgonen med att träffa Förpacknings och tidningsinsamlingen.

Det här var också ett bra tillfälle för PRAO Oscar att få lära sig om lobbyism. Att det handlar om kunskap och presentationsteknik, hur jag kan nyttja deras kunskap för att lära mig mera. Att lobbyism handlar om påverkan men också om det ansvar som jag har som parlamentariker att välja vad jag sedan vill göra politik av.

Inga kommentarer: