tisdag 16 april 2013

Lövuddens förskola

Besöker Lövuddens förskola och rektor Jenni Gränsbacke på morgonen. Jag träffade Jennie under företagsvandrigen i måndags och det fanns så mycket att tala om att vi inte han med allting. Dessutom var jag intresserad av att se hennes verksamhet och få bilden på plats av hur det fungerar.
Efter sossarnas kongress fanns det rätt mycket att tala om. Livet som småföretagare och driva en offentlig verksamhet i privat regi är inte enkel och när nu risken finns att sossarna bestämmer sig för att lägga ner verksamheten om det kommer till makten gör att investeringsviljan i företaget känns kortsiktig.






Jag var dessutom inbjuden till lunch denna dag. men inte med personal och skolledning utan tillsammans med en barngrupp 5-åringar som ägnade en timmes lunch åt att fråga ut mig om vem jag var och vad jag gjorde där.
Tydligen ser jag ut som en 55 årig läkare i jätteformat.

Inga kommentarer: