tisdag 5 mars 2013

Skolebebatt

Det finns bara en sak som är roligare än att vara med i en skildrat själv och det är att coacha någon annan i debatten. Det var just vad jag skulle göra på onsdagen på Knut Hahn skolan i Ronneby.


Eleverna har blivit tilldelade olika partier och efter att lärt sig allt de kan om partierna så får de själva agera politiker i en debatt inför klassen.
Jag hade därför bestämt möte med gruppens moderat för att köra dem allt jag kan om debatteknik och moderat ideologi på två timmar. Inte helt lätt men väldigt roligt.
Tyvärr hade jag ingen möjlighet att själv vara med på själva debatten i skolan men jag fick ett sms från en av tjejerna som var med.
"Debatten gick super! Tack så mycket för hjälpen:D De andra kunde inte svara på de jag hade och komma med vilket jag ser som vinnande;D"
Jag hoppas detta gav smak för att politik är roligt och med vinnande argument kan man påverka samhället. Jag hoppas se de här ungdomarna mer i politiken i framtiden.

Inga kommentarer: