tisdag 26 mars 2013

Mental paus

Sverigemötet tog mer på krafterna än jag trodde. Kroppen börjar sakta säga ifrån nu, huvudvärk, dålig sömn och feber kommer som ett brev på posten. Jag är dålig på att planera och just nu är jag inne i en riktigt intensiv period av arbete och schemat tillåter inte några längre återhämtningstider. Men jag ser ljuset i tunneln och det är bara att springa vidare.
På söndagen hade jag mest läs och skrivarbete att göra och det kan jag görs hemifrån vilket är skönt. Mjukkläder och en full kaffetermos är en riktig lyx.
Tyvärr är jag inte så bra på att jobb med samma sak i ett sträck och solen lyste och himlen var klarblå. En dålig dag att sitta inne helt enkelt.
Jag lämnade min papper och smet från listorna med att göra saker en stund. Jag åkte och hämtade ett par riktigt uppspelta hundar och tillsammans med kaffetermosen begav vi oss ut i solen.


Lyckliga hundar ger en lycklig matte. Efter att ha pulsat oss rakt in i skogen kunde vi konstatera att det inte töar lika fort i skogen som på vägarna just nu, men skam den som ger sig!



Inga kommentarer: