måndag 11 februari 2013

Då kör vi igen

Jag vet att det inte blivit så mycket uppdaterat från Syd Afrika resan. Men misströsta icke. Så fort jag laddat över bilderna från kameran så kommer det en liten reserapport. Nu börjar hur som helst en ny vecka och jag rivstarter efter en natt av djupsömn med avfallsutredningen.

Kort kan jag bara säga att vi har haft en helt fantastisk resa. Jag hade lyckats få in nästan två heldagars extra genom att lägga resandet på natten, såhär i efterhand kanske inte ett var det klokaste jag gjort men det var det värt.

Vi har träffat fantastiska människor i ett mycket märkt land. Syd Afrika och hela södra Afrika har en fantastisk potential att utveckla sig men det finns mycket kvar att göra. Syd Afrikas största utmaning är först och främst att komma tillrätta med den utbredda korruptionen. Men som sagt, mer kommer.



Inga kommentarer: