tisdag 27 november 2012

MUF håller Förbundsstämma

Senast det hände var 2004 och jag var Distriktsordförande i MUFVästmanland. Nu var det dags igen MUF håller förbundsstämma på ACC i Västerås.


Jag blev av åldersskäl utsparkad från ungdomsförbundet för många år sedan och det är därför extra roligt att bli inbjuden igen.
Det finns säkert många anledningar till att jag blev inbjuden jag har suttit i MUFs förbundsstyrelse och jag är riksdagsledamot från länet. Hur som helst är det en riktig ära att få vara ordförande en helg.

Spännande debatter med högt i tak och den ens argumentationen starkare ön den andra. Det spelar egentligen inte så stor roll vad man tycker, huvudsaken är att man tycker och att man vågar argumentera. Sedan är det omröstning och det är då det handlar om faktisk politik!
Vi ska inte underskatta ungdomsförbundet, de har sina medlemmar på positioner runt om i landet och har ett starkt inflytande på Moderaterna.

Under stämman valdes en ny förbundsstyrelse. Förbundsordförande Erik Bengtzbo blev omvald och nya i presidiet är Rasmus Törnkvist och Carin Karlsson. Ett bra och starkt presidium. Till Västmanlands och min stora glädje valdes även Caroline Högström in som ledamot av Förbundsstyrelsen, ett extra stort grattis till dig!!!

Inga kommentarer: