onsdag 31 oktober 2012

Resan hem

Nu tänker jag berätta något riktigt personligt och privat här, något jag inte brukar göra men jag gör det ändå.

Resan hem från Georgien blev inte riktigt som det var tänkt. Jag fick en oerhörd smärta i min ena fot och svimmade på första flighten, det här med att vara i centrum är inte alltid så kul kan jag avslöja. Smärtan i foten gick inte över och jag fick med hjälp av assistansservice hjälp att byta flyg och ta mig till Sverige.
Jag trodde jag hade lyckats vricka foten eller brutit något.

Väl hemma i Sverige har jag varit i kontakt med sjukvården och jag har antagligen fått en blodpropp under flygresan. Jag mår mycket bättre nu men kommer hålla mig i stillhet med dator och papper i soffan resten av veckan. Jag hoppar eller snarare haltar runt på ena benet men annars är jag som vanligt men tröttare. Det finns en risk att proppen vandrar vidare och sätter sig på ett mycket farligare ställe än i foten men förhoppningsvis så har den lösts upp och inga men uppstår.

Jag vill här rikta ett stort tack till både Lufthansa och SAS som båda visade sig från sin bästa sida, jag hade inte fixat det utan er. Ett stort tack även till Mariana på JHS som fick dra omkring på mig genom halva Europa med mod och styrka.

Inga kommentarer: