torsdag 16 augusti 2012

Röda kräftor och blåa partister

Kvällen till ära är jag inbjuden på kräftskiva i Arboga. Moderaterna bjuder in till terminsstart och jag är här för att prata politik så klart:)

Jag har pratat om mitt riksdagsarbete och hur omväxlande och stimulerande arbetet är. Vi går snart in i provvalstider och det är viktigt att sporra medlemmarna att våga ta steget och kandidera. Vi är idag ett stort parti och vi behöver många människor som är villiga att ställa upp som förtroendevalda i kommuner och landsting runt om i länet. Klart att vi behöver folk till riksdagslistan också men det brukar inte vara så svårt att få kandidater att ställa upp.
Det är inte helt självklart att alla vill bli politiker, det ställer höga krav och tar enormt mycket tid. Tid som annars hade kunnat läggas på familj och hobby. För att bli en lokalpolitiker måste man brinna för sin sak, viljan att förändra och se samhällsproblemen. Det är absolut ingenting man blir rik på att göra.

Självklart fick jag också möjlighet att prata om mitt nya uppdrag i partiets klimatgrupp. En kul kväll i en fantastisk miljö. Kvällen avslutades dessutom med nyfångade Hjälmarekräftor som bars in av min stolta landstingskollega Anders Röhfors.


Inga kommentarer: