tisdag 3 juli 2012

Moderaternas dag

Upp i ottan även idag och jag känner mig ruskigt pigg för en gångs skull. Känner att de där löparskorna jag packade ner äntligen ska komma till nytta idag på morgonen inan en väldigt intensiv dag kör igång.
Idag har jag bland annat två stycken debatten den första är med Djurens rätt och temat är monsterkycklingar. Jag håller helt med, den här som går runt i Almedalen skulle jag inte vilja äta ;)
Ska blir riktigt kul förra året hade de ett seminarium som jag var med på om minkar och jag hoppas det här blir minst lika välbesökt som det förra året. Även om det är mest frälsta i publiken.


Idag är det Moderaternas dag och det är klart att det dominerar nyhetssändningarna. Fredrik satt i morgonsoffan på Tv4 tidigt idag för att prata om framtidens utmaningar och vad som kommer under dagen.
Tv4 presenterar även en ny oppinionsundersökning som de gjort tillsammans med Novus som glädjande visar att Moderaterna går uppåt för första gången i år. Det märks säkert att väljarna tröttnat på en statsministerkandidat som inte berättar vad han eller hans parti vill för framtiden!



Inga kommentarer: