torsdag 28 juni 2012

Uppdatering v 25

Kort men endå lång vecka i Stockholm på något sätt. Sista vekcan inan sommaruppehållet och alla går som på nålar. Vi visste att det skulle bli votering på onsdag direkt efter debattens slut men inte när det skulle bli och då vågar i alla fall inte jag hålla mig så långt borta från plenisalen.

Jag tog bilen till Stockolm redan på måndagskvällen för att kunna få med mig alla sommarens saker och papper. Inte så klimatsmart som tåget, men jag kör faktiskt bara till Stockholm en gång per år så jag känner mig inte så hemsk.

Eftersom jag förra veckan blev utsedd att leda en av Moderaternas framtidsgrupper har det gått en hel del tid på att planera och läsa in sig på nya ämnen. Det är därför jag varit frånvarande från bloggen ett tag och det är därför jag bokat av så mycket tid i sommar för inläsning. Klimat och miljöområdet är hur stort som helst och det finns hur mycket information som helst att läsa in sig på och jag vill verkligen ge mig själv tiden för detta i sommare. Fördelen med inläsning och skrivbordsarbete är att det kan göras var som helst och jag kommer ha mitt kontor i sommarstugan mesta tiden.

På tisdagen fick jag finbesök av Oskar och Hanne från Blekinge som egentligen inte var i Stockholm för att hälsa på mig utan för att titta på fotboll. Men det fick bli en bra abledning till att hälsa på mig också. Det var många saker som krockade den här dagen men det lyckades vi lösa endå. På tisdagskvällen hade Moderaterna sin stora sommaravslutning med riksdagsledamöter, tjänstemänn och ministrar. En rolig kväll som slutade fram på småtimmarna.

Onsdagen började ruskigt tidigt med sista utskottet inan sommaren. Tråkigt att inte ses förren till hösten men vi kommer nog höras av i olika konstalationer under sommaren endå. Skrivbordsjobb och hopp plockande av papper. Han sitta i tre timmar med mina reseräkningar också!

Tillslut kom voteringen och talmannens avslutningstal. Det finns att höra på riksdagen.se för den som är intresserad.

Inga kommentarer: