tisdag 5 juni 2012

kampanj i Halland

Våxtorps marknad i Halland fick sig ett litet besök i fredags morse. Trots att jag var så långt hemifrån och så långt borta från vargland, förföljer frågan mig. Gissa vad det första samtalet jag hade handlade om, ja just det, varg.
En arg äldre herre undrade varför vi inte kunde skjuta av alla vargar och varfrö jag som riksdagskvinna i Miljö- och jordbruksutskottet helt enkelt inte gjorde det själv.

Blåsigt och med regn i luften var det en välbesökt marknad och fullt med glada människor. Jag och kollegan Mikael Svensson fick med oss från en förbipasserande dam att vi behöver ha med oss "pluppar" nästa gång, vad "pluppar" är har vi ingen aning om och efter påringning till ombudsmannen fick vi reda på att de just tagit slut i alla fall.

Halland är riktigt vackert och det var ett rent nöje att åka över Hallands åsen och genom ett vackert sommarlandskap. Hit måste jag komma tillbaka igen för det blev alldeles för kort tid.

Inga kommentarer: