tisdag 5 juni 2012

Bra att kunna

Styckat och puttsat kött har jag gjort förrut men aldrig helt ifrån början och det fick jag lära mig i lördags.
Tillsammans med fem tjejer från politiken och näringslivet åkte jag ut till Järna och företaget DeVilda för att gå en styckningskurs. Vi fick två stycken rådjur med vinterpäls som skulle flås och styckas ned i minsta detalj.

Jag har lärt mig så otroligt mycket på den här dagen och blir ännumer övertygad om att vi måste konsumera livsmedel smartare och ta tillvara på vad naturen har att erbjuda på ett bättre klimatsmart sätt. Nu är bara frågan hur jag ska lägga vantarna på ett nytt rådjur så att jag kan öva på mina införskaffade kunskaper och om det är ok att hänga upp en krok i taket för min hyresvärd...

1 kommentar:

Erik Anderberg sa...

Hörde dig prata gott om att alla djur ska ha det bra idag.
Hur dödade man rådjuret?