fredag 18 maj 2012

Fotboll för första gången

Vi har pratat om det ett antal gånger och nu blev det äntligen av. Jag är ju inte något stort fan av att kolla på sport, det är roligare att utöva den själv så fotboll har aldrig varit något jag tittat på.
Men världen runt mig är full av människor som tycker att fotboll är guds gåva till mänskligheten så i går fick jag bita ihop.

Jag hade beställt biljetter till hemma matchen mellan MAIF och IFK som spelades på Strandvallen i Sölvesborg. Kallt och framför allt blåsigt som tusan var det men lite häftigt.
Massa glada och entusiastiska människor som följde med i spelet och runt om mig på läktaren fanns det gott om proffstyckare och sportkommentatorer som refererade hela matchen för mig så jag lyckades följa med hjälpligt.

Matchen slutade 1-1 så alla var nöjda och glada utom jag som fortfarande inte riktigt förstod vem som vann. Det kan nog tänkas att vi kommer gå på någon mer match i framtiden och då ska jag ha både långkalsonger och mössa med mig!

Inga kommentarer: