tisdag 11 oktober 2011

Splittrad dag

Det har blivit en splittrad dag idag. Det har varit många olika saker som behövts göras och fixas och det var riktigt skönt att slippa det annars normala utskottsmötet idag. Eftersom det inte var något utskott idag har jag en föraning om att torsdagens sammanträde kommer vara desto intensivare men det tar vi då.

Idag träffades den resegrupp som jag ska åka med till Israel om några veckor för första gången fört att gå igenom programmet och prata om praktiska saker. Det kommer bli en helt fantastisk resa och som programmet ser ut nu så kommer jag förhoppningsvis att få se båda sidor av en väldigt infekterad konflikt. Vi kommer träffa både den Israeliska och den Palestinska sidan och det känns bra. Jag är inte där för att propagera själv eller värvas av någon annan, jag är där för att lära mig mer om en konflikt och hur de tänker ta sig ur den.

Kvällen har avslutats med tisdagens sedvanliga riksdagsgrupp. Vi har vårt grupprum mitt emot Socialdemokraternas och därutanför gick det vilt till. Hela mediakåren verkar vara i riksdagen ikväll och TV4 busssen står fortfarande parkerad härutanför. Imorgon är det partiledardebatt i kammaren och hittills är det ingen som anmält att de inte ställer upp som i söndags. Jag kommer sitta i min bänk klockan nio imorgon med all säkerhet går det att följa debatten via webben för er andra också.

Inga kommentarer: