onsdag 17 augusti 2011

Vargprat i Sala

Efter att ha suttit i tröskan mitt i ett av Västmanlands vargrevir är jag nu på Sala Moderaternas upptaktsmöte i Sätrabrunn.



Solen skiner och det är en fantastiskt vacker eftermiddag kväll i Sätrabrunns gamla historiska brunnsmiljö som visar sig från sin bästa sida.


Jag är inbjuden kvällen till ära för att prata varg. Tur i oturen har jag eftersom det idag klockan 15.30 hölls presskonferens om regeringens nya beslut om rovdjurspolitiken. Jag kunde komma inglänsande med ny information som ingen hört förrut, sådan tur har jag inte alla gånger.


Nytt med anledning av Sveriges yttrande till EU kommission:

Taket på 210 vargar i Sverige lyfts bort.

Licensjakten på varg ställs in under 2012.

Utökad skyddsjakt kommer att genomföras.


Jag kommer återkomma till detta framöver.

Inga kommentarer: