tisdag 21 juni 2011

Sista veckan

Nu går det undan och det blir inte så mycket skrivet här på bloggen som jag hade önskat. Vi gör nu vår sista riksdagsvecka innan sommaruppehållet. Med detta inte sagt att vi inte jobbar under sommaren, men riksdagen går nu in i en period utan möten i Stockholm.

Jag själv kommer hålla på i tre veckor till innan jag ska ta mig ett par veckor helt obokade. Jag ska hinna med en vecka i Skåne och en vecka på Gotland och innan dess är det mycket som ska förberedas. Seminarium och debatter ska läsas på, pressmeddelanden ska ut, rapporter ska skrivas och rapporteras...det känns som jag drunknar i arbete just nu och det är svårt att veta i vilken ände jag ska börja.

Idag har jag dessutom hunnit vara på provtagning inför morgondagens besök hos doktorn. Sex hela rör med blod tog de för att göra lite tester, systern såg ut som en blodtörstig vampyr när jag vimmelkantig och med blodbrist snubblade ut därifrån.

Inga kommentarer: