fredag 10 juni 2011

Intensiv vecka

Jag har inte hunnit blogga alls som jag tänkt mig den här veckan och för detta ber jag om ursäkt. Det har varit en oerhört intensiv vecka med både jobb och trevligheter.
Jag har hunnit med fem skolbesök i riksdagen med trevliga och intresserade elever. Riktigt roligt var det att min egen gamla högstadieskola S:t Ilian från Västerås kom och hälsade på i riksdagen med alla sina niondeklassare.

Vi har haft utskottsmöte och behandlat viktiga ämnen som skog och GMO. Det har blivit en hel del sena kvällar eftersom vi är inne i perioden sommaravslutningar just nu och det bidrar ju till att jag sover lite sämre eftersom jag inte kan låta bli att vara uppe allt för sent.

Igår kväll var jag kvar i Stockholm av en helt privat anledning även om den hade ett politiskt tema. Jag satt i Moderata Ungdomsförbundets förbundsstyrelse mellan åren 2004-2006 och i går kväll hade vi vår första återträff. Det var riktigt kul att ses, vissa har jag inte sätt sedan valrörelsen 2006 och andra jobbar jag dagligen ihop med i riksdagen.
Vi var ett gäng som jobbade oerhört hårt under några år och tillsammans med alla andra underbara muffare runt om i landet hjälpte vi faktiskt till att lägga grunden för den borgerliga valsegern 2006.

Inga kommentarer: