måndag 13 juni 2011

Homosexuellas rättigheter

Moderat.se var med när jag träffade de Egyptiska ungdomarna tidigare idag. Vår fantastiska chefredaktör Frida Jakobsson var med under besöket och har sammanfattat det i den här artikeln.
Det är inte helt enkelt att få med allting när man står på scenen och pratar själv, eller att få en bild om det hela gick bra eller ej men jag tror det och Fridas bild stämmer väl överrens med min.

Visst kan vi ha olika åsikter och frågan om just homosexualitet är en sak som berör. För mig är det en ickefråga av den enkla anledningen att det är så självklart att var och en kan bestämma själv. Jag dömmer inte människor utifrån vad de har för sexuell läggning, hårfärg, längd eller dialekt. Jag bedömmer människor utifrån vad de har för åsikter och hur de tänker.
Inte sagt att mänskliga rättigheter och valfrihet är något att ta för givet, frihet och demokrati måste hela tiden stridas för och motsattsen får aldrig glömas.

Inga kommentarer: