torsdag 16 juni 2011

Sjuk - igen

Det är ta mig tusan helt otroligt, nu är jag sjuk igen. Kom just hem med en hel påse piller och hostmedicin från Apoteket som doktorn ordinerat. Doktorn börjar nu blir riktigt trött på att jag inte blir frisk och att jag åker på samma sjukdomar hela tiden så nästa vecka är jag skickad på utredning...



Men det känns skönt att få reda på om det är något som är fel eller om jag bara jobbar för mycket och sover för lite som är min egen diagnos. Det är en otrolig skillnad på att gå till vårdcentralen hemma och till företagsläkaren här i riksdagen. Här tar de sig tid att prata och utreda och är väldigt måna om att vi ska stå på benen så att vi kan jobba tillskillnad från vårdcentralen som hänvisar vila och apotekets receptfria läkemedel...kan det vara skillnaden mellan privat och landstingsdrivet kanske?

Inga kommentarer: