onsdag 13 april 2011

Häst till frukost

Jag både gillar och ogillar riktigt tidiga morgonmöten. Jag gillar dem inte därför att jag är väldigt trött på morgnarna och jag gillar dem därför att jag faktiskt kommer upp och får på så sätt mer gjort under dagen.
Denna tidiga morgon träffade jag Hästnäringens Nationella Stiftelse, HNS. De är en samarbetsorgansisation för svensk hästsektor och arbetar på nationell nivå med utbildning, avel och uppfödning. De har tre stora riksanläggningar som agerar utvecklingsmotor för hästnäringen. En av den är Strömsholm som är intressant för oss i Västmanland. Jag kommer komma tillbaka till detta senare i blogger eftersom jag redan bokat in ett besök för att få se allting i verkligheten, jag tänkte försöka boka in ett besök hos Djursjukhuset i Strömsholm när jag ändå är på plats. Det är en fördel för Västmanland att ha två så stora och fina anläggningar i länet som drar både folk och turister i massor.

Inga kommentarer: