onsdag 9 mars 2011

Köttleverans

Äntligen, jag har väntat en hel vecka på det här. Skyndade mig från riksdagen hem till Västerås för art åka rakt ut till min trevliga lammuppfödare Berit. Där väntade ett nyslaktat lamm på mig.

Det kan tyckas lite knäppt att köpa ett helt djur på en gång såhär men det är det inte. Jag hävdar bestämt att djur som är uppfödda i lugn och ro och som betar bra, smakar bättre än stressade djur som föds upp på dåligt foder. Att köpa ett helt djur på en gång är dessutom billigare än att köpa styckdetaljer då och då. Dessutom vet jag att hela djuret tas tillvara och jag får själv utmaningen att laga mat av alla detaljerna på djuret.

Nu känns det skönt att ha frysen full av härligt kött. Det gäller bara att hitta tiden för matlagning nu och det är mitt eget ansvar men med hjälp av goda vänner så ska vi nog lösa det.


2 kommentarer:

Johan f sa...

Åsa! I dig har man verkligen en sann köttvän! Härligt med kompisar! :)

Chellio sa...

Åh mums!!! Bjuder du på lamm så tar jag med mig vinet:))