söndag 20 februari 2011

Sen debatt om skogen

Jag var så trött i tisdags kväll efter CityModeraternas årsmöte att jag gick hem och sov i min egen säng istället för att åka till Stockholm direkt som jag hade planerat. Priset man får betala för att sova i sin egen säng mitt i veckan är tidiga morgontåget till Stockholm.

Väl i riksdagen var det lite kaos. Hela riksdagen byter telefonopperatör från Tele2 till Telia och denna dag skulle alla SIM kort bytas på en gång av alla ledamöter. Påföljden blev att jag var dator och telefonlös i alldeles för många timmar, vad gör man utan internetuppkoppling egentligen. Det var fler än jag som gick omkring som zombies i korridorerna utan mål för sina promenader.

Hela dagen kändes som en lång väntan mot den debatt som stundade i kammaren. Förutom den viktiga utrikespolitiska debatten hade i stort sätt alla utskott debatt under dagen. Vi i Miljö- och jordbruksutskottet kom upp sist, vilket i slutändan visade sig vara först klockan halv åtta på kvällen. En viktig debatt som hårddraget kom att handla om svensk skogsindustris framtid. Det måste gå att vårda, skydda och bruka skogen på en gång.

Inga kommentarer: