måndag 21 februari 2011

Fantastisk helg


i 20 minusgrader begav jag mig till Stockhumlas skjutbana tillsammans med Fredrik, Carro, Sofie, Benny, Roger och hunden. I bitande kyla och strålande sol hade vi en riktigt rolig förmiddag. Jag är fortfarande inte nöjd med hur jag skjuter men jag gör framsteg och då är det bara att fortsätta över tills jag blir bra.


Vid lunchtid började tårna domna bort även i mina nyinköpta vinterkängor och alla andra huttrade ganska bra. Det vara bara snöhunden som hade kunnat fortsätta en massa timmar till, ibland är jag verkligen avundsjuk på hans päls.
På kvällen var det dags för partifest. Det var Hammreföreningen som bjud på Midvinterblot med lax från Siljan och tal av den omvalda föreningsordföranden Staffan Anger. Det tanke på sömnbristen och ont i huvudet på söndagmorgonen hade vi nog ganska kul. Det var med tunga steg jag gick ner till Stadshuset på söndagskvällen för att avhandla verksamhetsårets sista kretsstyrelsemöte.

Inga kommentarer: