onsdag 26 januari 2011

Kvällsbesök i Nannberga

Åker man enda till Arboga och har en timme över så rekommenderar jag varmt ett besök i Nannberga. Vägbeskrivning, åk söderut rakt in i skogen. När du tror att du är vilse så åk lite till, när vägen delar på sig så sväng åt höger och stanna inte förren världens bästa Therése Staffansson står och vinkar i en stallport!

Jag hoppas innerligt att hela gänget av Theréses vackra Engelska fullblod lever fortfarande, jag fick den stora äran att sköta utfodringen och det var en utmaning. En näve här, en skopa där och en deciliter av pulvret i den lilla burken som stod på den stora burkan som stod bredvid hinken med gegga....det var inte helt enkelt och hästar är som människor, de vill ha lite olika blandningar allihopa för att krängla till det.
Jag fick titta på hästuppfödning i praktiken, ettåriga gosiga föl, gravida ston och en potentiellt överviktig ridhäst. Hela kedjan med andra ord.

Vi avslutade dagen med kaka och överkeliga schäfrar, bättre än så här kan inte en tisdagskväll bli. Jag hade så roligt att jag glömde fota både hästar, katter och hundar. Tack Tessan, du är fantastisk!

Inga kommentarer: