tisdag 4 januari 2011

Gott nytt år och god fortsättning

Jag vill passa på att önska alla ett riktigt gott nytt år och en god fortsättning.

2010 har varit ett unikt år på många sätt, för världen, för Sverige och inte minst för mig. Det finns så många som skriver årskrönikor just nu att det snurrar i huvudet när jag tänkt skriva min egen att jag inte vet hur jag ska göra längre.

Det är mycket som har hänt under det gångna året och för mig har den röda tråden naturligtvis varit politik på alla plan. Provval, valrörelse, personvalskampanj, landstingskampanjer och riksdagskandidaturen. Sen kom jag in i riksdagen och efter det har det snurrat på i ett rasande tempo. Hade vi inte fått lite ledig tid att spendera som vi vill nu i jul så hade jag nog krupit in under en filt och gömt mig av ren trötthet. Både kroppen och hjärnan kändes fullständigt slut när jag packade väskan full av böcker och handlingar och låste riksdagskontoret innan jul.

Ska jag försöka sammanfatta 2010 blir det, intensivt, roligt och snabbt. Tiden går verkligen snabb när man har roligt och nu laddar jag batterierna för fullt inför nya spännande saker som kommer hända under 2011.

Inga kommentarer: