torsdag 20 maj 2010

Väl värt smärtan

Jag fortsätter hos sjukgymnasten ett tag till, jag är fortfarande inte bra även om jag är mycket bättre. Känseln i fingrarna är irriterande, det är som någon hällt sockerdricka över mig men smärtan är bättre.

Dagens besök tog riktigt lång tid eftersom fyra sjukgymnastelever från Mälardalens Högskola skulle få möjligheten att fråga ut mig och undersöka mig om en del i sin utbildning. Jag tycker det är viktigt att ställa upp på sådant här, visst det tar en massa tid och ibland gör det onödigt ont men det får jag bjuda på.

Utbildas inte hälso- och sjukvårdspersonal i patientmöten så kommer vi på sikt få sämre personal i vården. Alla har vi varit hos någon någongång som man undrat lite varför de valt vårdyrken. Just därför är praktik och patientmöten oerhört viktigt för eleverna. De ges en möjlighet att känna av om det är rätt yrkesväg i livet.

Inga kommentarer: