fredag 16 april 2010

Rikskonferens 2010


Efter en tids sjukdom är jag tillbaka i vardagen igen. Min vardag är aldrig kontorsarbete 9 - 5 så idag och imorgon är jag i Göteborg tillsammans med 2300 moderata kommun och landstingspolitiker från hela landet. Under två dagar ska jag lyssna på ministrar, sakkunniga och goda exempel från hela landet.

Kommunala rikskonferensen brukar vara en riktig vitamininjektion. Rikskonferens har vi varje år men eftersom valet närmar sig med stormsteg är konferensen lite annorlunda än vanligt. Det är riktigt roligt med en valkickoff i den här dimensionen med ett naturligt fokus på kampanj och valrörelse. Men visst blir det lite frikyrkovarning på oss när vi står upp och jublar över att stadsfinanserna stärkts och bättre konjunkturläge i världen. Frikyrkor och politiska partier har en hel del gemensamt vi brinner båda för något. Sen tror jag att det är lite enklare att vara politiker än frikyrkopastor, även om vi båda jobbar i förtroendebranschen så kan vi efter fyra år verkligen visa på att vi har gjort skillnad i verkligheten.

Inga kommentarer: