tisdag 27 april 2010

En eftersökshund?


Arbetet med att bli jägare rullar vidare. På onsdag börjar skytteträningen inför skytteprovet. Det har varit en lång väntan på att skjutvallen ska bli snö, is och vattenfri men nu är det äntligen dags. Jag ser verkligen fram emot detta och håller tummarna för att min nacke och rygg ska orka med, diskbråck och skytte går nämligen inte så bra ihop har jag upptäckt.
Eftersom allting som har med skog, vatten, hundar och natur är så roligt så har jag börjat en ny kurs, eftersök. Igår kväll var första träffen för mig och min olydiga Malamute (som är en släd hund och ingen jakt hund).

Det gick fantastiskt bra och det finns hopp även för den här hunden. Han skötte sig exemplariskt dessutom och det ska bli kul att fortsätta för att se om det kan vara något för honom, annars lär jag mig ett och annat inför köpet av en egen hund i framtiden.

Inga kommentarer: